El tema que hem escollit per treballar per
racons ha sigut els sentits,
concretament el sentit del tacte, ja que a
través d'aquests els infants reben les primeres informacions de l'entorn.
D'aquesta manera ells mateixos van coneixent-se a ells i a l'entorn que els
envolta a través de les sensacions i percepcions que aquest sentit sensorial li
permet.
Per treballar-lo a l’aula hem
decidit que es treballaran tots els sentits durant tres setmanes cadascun. Com
no podíem tractar tots els sentits en aquest treball ens hem centrat en el
sentit del tacte i hem fet dues activitats que els infants podran realitzar
durant el temps que duri el racó. La mestra, en aquest cas, haurà de vigilar
que cada infant passi per tots els racons per tal que observi què passa en cada
racó i com els sentit del tacte pot oferir-li diverses possibilitats.
La primera activitat realitzada
és “ La capsa de les sorpreses”. Els infants es taparan els ulls amb un mocador
i un cop s’obri la capsa aquests, guiats per altres nens i nenes, encara que
amb la mestra present, podrà ficar la mà diferenciant els objectes que hi ha
dintre i experimentant les diferents sensacions que li produeix cadascun
d’ells.
El “ Toca-Toca” és la segona
activitat proposada per treballar el tacte. Consisteix en preparar diferents
galledes amb farina, fang i sucre. Els infants hauran de barrejar tots tres materials
amb aigua, per separat, fins aconseguir una barreja homogènia. Una vegada que
hagin barrejat bé les mescles a les galledes, els infants podran estendre
aquestes en un paper de mural. D’aquesta manera, estarem treballant la
dissolució dels materials a través de les mescles homogènies i, a més a més,
les sensacions que cada material els hi proporciona. Això ho hauran d’explicar a la mestra i als seus
companys.
Matemàtiques, Ciències Experimentals i Educació
Membres: María Gil, Beatriz Perales i Anabel Real
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada