Som el grup format per la Marta Argila, Georgina Modesto, Laia
Reverter i Anna Ruso i el nostre treball tracta sobre el racó dels peixos,
en concret la seva respiració i el medi. És un racó pensat i creat
per a nens d’entre cinc i sis anys, aules de P5. El treball es durà a terme
a partir de grups de sis, de manera que els alumnes aniran passant pel
racó amb aquestes formacions mentre la resta de companys, també de sis en sis,
estaran en els altres racons (el racó de l’aigua, el racó del color blau i el
de la vegetació marina). L’activitat
tindrà una durada de sis setmanes, cada dijous durant dues hores
aproximadament, i per treballar aquest espai escollim com a protagonista el peix
goldfish.
Hem escollit el peix, en concret el goldfish, per treballar la respiració
i el medi en què viu, ja que considerem que són dos conceptes molt importants
per a que l’infant pugui fer una bona descoberta tan d’ell mateix com del seu
entorn. D’aquesta manera, l’alumne podrà conèixer i comparar les
característiques i funcions de l’animal amb les seves pròpies i, a més a més,
aprendrà els aspectes relacionats amb la cura i el manteniment del peix.
A través d’aquest racó es pretén que els alumnes assoleixin una sèrie
d’objectius, que són:
- Aconseguir fomentar el treball en grup i la col·laboració entre tots
els alumnes i, a més a més, potenciar un aprenentatge significatiu i més
autònom
- Promoure l’aprenentatge dels continguts curriculars a partir de
l’observació i l’experimentació
- Facilitar que l’alumne, a partir de les experiències viscudes i dels
seus nous aprenentatge en el racó, pugui crear les seves pròpies hipòtesis i
teories
- Ensenyar, a partir del mètode científic precursor, els coneixements
bàsics sobre la respiració dels peixos i el seu medi
L’organització de les diverses activitats que es faran en el racó dels peixos estarà
basada en quatre, que són les següents:
- Fer un retrat del peix Alitas, nom escollit pels alumnes des del
primer dia
- Seleccionar un dels diversos contes que hi haurà sobre una taula, i
llegir-lo
- Hi haurà un ordinador a disposició dels alumnes on podran realitzar
una activitat (cada setmana n’hi haurà una de diferent). Exemples: JClic sobre
la respiració, sobre característiques dels peixos, un vídeo on s’explica com
respiren els peixos...
El seguiment que durà a terme la mestra serà d’acompanyament i de guia, de manera
que deixarà que els propis alumnes vagin experimentant amb el racó i
només intervindrà quan sigui estrictament necessari, limitant-se, però, a no
donar-li’s la solució, sinó fent-los reformular l’activitat realitzada.
L’avaluació que farà la mestra per tal de veure el progrés de
cada alumne en el racó dels peixos serà bàsicament a través de l’observació, és
a dir, anirà prenent nota a mesura que vagi passant pel racó i vagi veient com
els alumnes interactuen entre ells i com es desenvolupen en l’espai i en la
tasca.
Com activitats de continuació, partint de la base que a l’etapa d’Educació
Infantil s’acostumen a enllaçar totes les activitats i conceptes tractats a
l’aula, trobem interessant les següents:
- Un nen s’endurà a l’Alitas a casa i el retornarà el dilluns, i
així sucessivament amb tots els alumnes de l’aula. L’ordre el decidirà la
mestra
- Realització d’una sessió de síntesi i recapitulació sobre tot el que
s’ha après durant les sis setmanes
- Realització d’un mural separant els peixos d’aigua dolça i d’aigua
salada. La recerca de materials per a crear el mural la faran els infants amb
l’ajuda dels pares
- Es farà una sortida a l’Aquari de Barcelona
- Ensenyar, a partir del mètode científic precursor, els coneixements
bàsics sobre la respiració dels peixos i el seu medi
L’organització de les diverses activitats que es faran en el racó dels peixos estarà basada en quatre, que són les següents:
Com activitats de continuació, partint de la base que a l’etapa d’Educació Infantil s’acostumen a enllaçar totes les activitats i conceptes tractats a l’aula, trobem interessant les següents:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada